Vanliga frågor om vårt nya biljettsystem

Biljetter, kunddata och framtida evenemang flyttas över till det nya biljettsystemet 13 juni.

Du som tidigare köpt biljetter hos oss kan se alla dina biljetter när du skapar ett konto på vår biljettsida.

Har du en utskriven pappersbiljett sedan tidigare går den bra att använda vid ditt konsertbesök.

Alla presentkort som är köpta i det gamla biljettsystemet gäller även i vårt nya biljettsystem. Har du ett presentkort i plast kommer du dock att behöva besöka vår biljettkassa för att kunna använda det. Klicka här för att se aktuella öppettider.

Vi tar inte längre emot Ticketmasters presentkort.

Om du vid skapandet av ditt konto använder en ny e-postadress, kommer du inte komma åt dina redan inköpta biljetter och historik på ditt konto under ”Mina sidor”. Kontakta biljettkassan om du vill slå ihop ditt gamla och ditt nya konto.

Besök inloggningssidan på vår webbplats, här>

  • Klicka på knappen ”Logga in” i huvudmenyn. Besöker du sidan med din mobiltelefon så kommer det att finnas en ikon som du klickar på för att logga in.
  • Ange din e-postadress och ditt lösenord.
  • Besök inloggningssidan på vår webbplats >
  • Klicka på ”Skapa användare”.
  • Ange önskade inloggningsuppgifter. Om du sedan tidigare har köpt biljetter i vårt gamla biljettsystem som du vill få åtkomst till, så är det viktigt att du anger samma e-postadress som du använde vid ditt biljettköp.
  • När du fyllt i dina uppgifter, klicka på ”Registrera”.
    – Ett e-postmeddelande kommer att skickas till din angivna e-postadress.
    – Öppna e-postmeddelandet och klicka på ”Bekräfta”.
    – Hittar du inget e-postmeddelande? Ta en titt i din skräppost.
    – Hittar du e-postmeddelandet, men ingen knapp för att bekräfta? Det betyder att den e-postadress du angivit inte är kopplad till systemet sedan tidigare. Då krävs inte att du bekräftar.
  • Nu kan du logga in på ditt konto med de inloggningsuppgifter som du har valt. När du väl är inloggad kan du klicka på ”Redigera användare” för att redigera dina kontouppgifter.

Om du har specifika frågor om vårt byte till det nya biljettsystemet TIX, eller hur det berör dig som tidigare kund kan du kontakta oss. Mejla biljett@vastmanlandsmusiken.se eller ring 021-40 36 02

Klicka här för att se aktuella öppettider.

Vanliga frågor

Får jag pengarna tillbaka om en konsert blir inställd?

I de fall som evenemang ställs in kommer vi att kontakta alla berörda biljettköpare för mer information, i första hand via den e-postadress du uppgav i samband med köpet.

Kommer den inställda konserten ges vid ett annat tillfälle?

Vi arbetar med att boka nya datum för de konserter som ställs in, i den mån det är möjligt. Mer information om nya datum mejlas ut till samtliga biljettköpare, samt finns att se i Evenemangskalendern.

Vad gäller om jag själv avbokar?

Till de konserter som genomförs gäller våra ordinarie köpvillkor, vilket bland annat innebär att köpta biljetter inte återbetalas.

Västerås Konserthus ligger vid Vasaparken på Kopparbergsvägen 1 i centrala Västerås, ett stenkast ifrån Centralstationen.

Om du kommer med bil på E18 är avfarten 134, Emausmotet att rekommendera. Följ skyltning mot Centrum/Congress Center.

Du kan köpa biljetter till föreställningar via hemsidan och i biljettkassan.

En timme innan evenemangsstart kan du köpa, samt hämta ut bokade biljetter i Konserthusets biljettkassa. Vi har en kontantfri kassa – hos oss betalar du med kort eller swish.

Serviceavgiften täcker kostnaden för biljettsystem samt bankavgifter för kort- och kreditbetalning.

Om ett evenemang blir inställt betalas inte serviceavgiften tillbaka. Man kan se det som att biljettombud och banken fullgjort sin del – de har förmedlat/sålt biljetten till dig. Därför återbetalas inte serviceavgiften.

Arrangören av evenemanget har däremot inte fullgjort sin del – de har inte levererat föreställningen. Därför återbetalas bara biljettpriset.

Under förutsättning att vi kan hitta din bokning kan det finnas en möjlighet att få ut en dubblett av din biljett, mot en tilläggsavgift. Ta kontakt med biljettkassan.

I dagsläget gäller ordinarie köpvillkor, vilket bland annat innebär att köpta biljetter inte återköps.

Vi rekommenderar att du parkerar i Punkt som har öppet dygnet runt. Följ skyltar till P-hus när du kommer till centrum.

Konserthuset har ambitionen att kontakta alla biljettköpare om ett evenemang ställs in. Förutsättningen är att vi har kontaktuppgifter till de som har bokat biljett.

Vid evenemang i Stora salen är restaurangen vanligtvis öppen fr o m 1,5 timme innan evenemangsstart. Västerås Kongress serverar enklare rätter och fungerar även som café och bar.

Har du glömt något vid ditt besök hos oss?

Ring 021-40 36 42 (Ulf Kahlin) eller 021-40 36 43 (Per Andersson).

Ytterkläder och större väskor bör inte tas med in i salarna utan lämnas i garderoben. Vid evenemang i Stora salen finns bevakad garderob en trappa ner från foajén. Vid konserter i Lilla salen finns en obevakad garderob.

Vid de flesta konserter är det paus. Under pausen kan du njuta av ett glas vin eller öl, enklare rätter och smörgåsar eller en kopp kaffe i foajén. Det går bra att handla under pausen eller förbeställa dryck innan konserten för att slippa köa.

I Stora salen: På biljetten anges röd eller blå sida, samt genom vilken dörr du ska gå in i salen.
Röd sida = den sida som har en röd neon-oval på glasväggen
Blå sida = blå oval.

I Lilla salen är platserna onumrerade.

  • Välj biljetter på www.vasteraskonserthus.se 
  • Välj att använda presentkort som betalningssätt när du kommit fram till betalning.
  • Skriv in presentkortsnumret och PIN-koden.

    Saldot på presentkortet dras då av mot summan på din beställning.
    – Köper du biljetter för mer än presentkortets värde betalas restbeloppet med betalkort.
    – Om du köper biljetter för mindre än presentkortets värde kommer restbeloppet att finnas kvar på ditt presentkort som kan användas vid framtida köp.

  • Köper du biljetter i biljettkassan gör personalen uppmärksamma på att du önskar betala med presentkortt.

Observera att de gamla presentkorten av plast ej går att använda vid köp på nätet.

Mejla biljettkassan på biljett@vastmanlandsmusiken.se eller ring 021-40 36 02 så hjälper vi dig att boka rullstolsanpassade platser.

Bokningsförfrågan

Bokningsförfrågan skickas till Christofer Ekströmer
  • Önskad period

Bokningsförfrågan

Bokningsförfrågan skickas till Magnus Båge
  • Önskad period

Bokningsförfrågan

Bokningsförfrågan skickas till Anna-Karin Fredriksson
  • Önskad period
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
Skip to content